06 juli 2009

Arlanda

Hej och hå.

Första dagbokgsinlägget. Vi får ju nu se om det är enkelt att hitta internet ställen i Kirgizistan och kan hålla dagboken uppdaterad men just nu sitter jag på Arlanda.

Flyget går i morgon kl 07:55 till Heathrow, London och sedan vidare till Bishkek 13:20 och kommer fram 04:50 lokal tid. 15.5 timmar ska det ta. Jag kommer nog vara ganska mör när jag kommer fram...

Idag har största problemet varit att försöka optimera min packning så att den inte väger mer än 20kg (det kan kosta £14 per kg i övervikt). Problemet var att jag hade ca 35kg prylar... Jobbigt att släpa på men jag har också förberett mig lite på att göra en mer rolig/intressant vandring i södra Kirgizistan med (förhoppningsvist) finare vyer. Den vandringen är förtillfället ett stort "kanske" eftersom det är inget man gör ensammen.

Baggageproblemet löste sig iaf att man får ta med sig ett handbaggage + "one personal item such as a computer" och i datorväskan har jag proppat fullt med diverse prylar :) Mohahaha.. hoppas bara att BMI flyget i morgon godkänner det - det gick bra med SAS iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar